ایدز(2)-زن و ایدز

عکس کاری از گلسا حیدری
در کشور ما متاسفانه رقم مبتلا یان به اعتیاد رو به افزایش است ،از گوشه و کنار می شنویم که نسل جدید برای فراموش کردن گرفتاری و سختی زند گی به مواد مخدر پناه می برند ودرایران بالاترین رقم مبتلایان و آلودگان به ویروس اچ .آی .وی به مصرف کنندگان مواد از طریق تزریق میباشد.که این به صورت غیر مستقیم به رشد جمعیت آلوده در میان زنان کمک می کند چرا که اکنون تنها خطری که نگرانی ازشیوع این دامن می زند،گسترش ایدزاز طریق رابطه جنسی است. این را می توان زنگ خطر برای زنان جوان دانست .
آمارارائه شده توسط سازمان ملل افراد آلوده به اچ.آی.وی را در ایران تا صد و وده هزار نفر تخمین می زند .این در حالی است که وزارت بهداشت اعلام کرده است17851 نفر در ایران مبتلا به می باشند.با توجه به این گزارش که توسط روزنامه همشهری منتشر شده ؛ مبتلایان در گروه سنی 25-34 سال نسل جوان در نمودار های با %43.1نقطه ماکزیمم را به خود تعلق داده اند
زنان، به‌ علت وضعيت فيزيولوژيكي و اجتماعي، نسبت به ويروس ايدز آسيب‌ پذيرتر از مردان‌اند. بنابراين، انتظار مي‌رود تعداد زنان مبتلا به بيماري ايدز در كشور افزايش يابد . نكتة قابل تأمل در آمارها اين است كه احتمال انتقال ويروس از مرد به زن 20 برابر بيشتر از احتمال انتقال آن از زن به مرد است.
محدودیت بحث و گفتگو درباره بلوغ، بهداشت جنسی و بیماری‌های آمیزشی در خانواده‌ها و در منظر بسیاری از مردم آلودگی به اچ.‌آی.‌وی عملی غیراخلاقی است و در صورت اعلام بیماری یا آلودگی به اچ.‌آی.‌وی امکان طرد از خانواده، اخراج از محل کار و تبعیض در مورد دریافت خدمات بهداشتی و اجتماعی امکان دارد . این محدودیت ها در کشور ها مانند ایران برای زنان بیش از مردان است چرا که زنان قربانیان اصلی رابطه جنسی اجباری ازخشونت و تجاوز، روسپیگری اجباری ،ازدوج اجباری و در سنن پایین هستند و بسیاری از قوانین جاری امکان تعیین در روابط را از آنها گرفته است . همانطور که جنگ ، تجاوز ، فقر در سطح جهان ایدز را پیشکش زنان کرده است .
همه می دانیم هنوز ایدز یک بیماری کشنده است و این بیماری همچنان درمان ناپذیر است .تنها یک راه برای جامعه بشری در حال حاضر وجود دارد و آن روشنگری درباره آمیزش جنسی صحیح در برابر ایدز است

نظرات

پست‌های پرطرفدار