خاک چه سبز و چه سرخ

اولا من دیروز یک کادو گرفتم که چند روزه دیگه می گویم که این هدیه پر ارزش چی هست . (مرسی به اون که خودش می دونه !) خلاصه خدمت شما عر ض شود بنده بلا خره این مقاله معروف را تموم کردم ولی حالا موندم بدهم برای کنگره یا نه ؟!!!! چه فایده داره .این همه داریم برای حفظ محیط زیست مشق می نویسیم ولی ایا فایده داره ؟!!! چی میدونم
من چند روزه شاید زیادی مشق نوشتم ولی بیشتر از آن در مورد نیرو ها ی درونی آدم ها با دوستا ن گپ زدم و یک کناب در مورد بدستم رسید.(این کادو من نیست ،بدانید ها ، هدیه من از ان حرف ها خیلی مهم تر هست!!!) به خودم گفتم باید حداقل بخش اول این کناب را ترجمه کنم . تا ببینم می شه از بین این نیرو های ،نیروی را پیدا کرد که توان امانت داری در بزرگترین امانت در دستان ما "کره زمین و آنچه ما محیط زیسنت می نامیم ." در وجود ما پرورش بدهد.
آنچه دیگر تکرار نمی شود همچو زندگی ما منابع آبی و این خاک گرم است . این خاک چه سبز در خطه شمال باشد و یا همچو کویر، آنجا که مادربزرگ عزیز خانه داشت ؛ سرخ و خشک دیگر نمی شود آن را دوباره ساخت و بوجود آورد .
امروز در یک جایی از این عالم اینتریت از قوانین خاک ایران خواندم که شاید تنها چیزی بود که برای من جالب بود . که مرد خاکی آن را نوشته بود . آری ای مرد خاکی عزیز، ولی اگر تمامی آتچه شما توشته ای در این قوانین در نظر گرقته شده باشد و ما در مورد یک قوانین مشابه صحبت می کنیم ، این یک شاهکار است ! تا آخر تابستان 1387که من اطلاع دارم و در یکی از جلسات شرکت داشتم ، که هنوز چیزی نوشته نشده بود و اگر هم نوشته شده بود نمی شد اسمش را قانون گذاشت و مثل همیشه هدف آسان ترین راه حل را پیدا کردن و در کوتاه ترین مدت به جواب رسیدن بود. من بار ها گفتم ،باز هم می گویم که در ایران ما دنبال اتمام هستیم نه آغاز !!! و آنچه شما ای مرد خاکی عزیز دل در مقدمه گفته اید ،اگر و تنها اگر تنها بند 4 را در نظر بگیریم ،احتیاج به گروه های زیست شناسی دارد که شاید در یک سال کار منسجم و جمع آوری اطلاعات در زمینه اکولوژی وحفظ تنوع زیستی خاک ، به نتیجه مورد نظر برسند.این نکته را من در جلسه که در بالا گفته شد اشاره کردم .
راستی که ، با نوشتن این قوانین گام اول در راه حفظ و نگه داری خاک در ایران برداشته شده وجای سپاس است که گروه به این سرعت و همت به نتیجه رسیدند و اصل ایران خانه من است را رعایت کرده اند .
اگر می شد ،که ما هم در این بلاد خارجه به دلیل نیاز های درسی بسیار فراوان این قوانین وبهتر است بگوییم ، پیش نویس را می دیدیم تا استفاده های علمی لازم رامی بریم و قولی که به مادر بزرگ دادیم که؛" همیشه عاشق کویر می مانم و آن را به یا تو وبرای شاد کردن روح بزرگ تو ،از هر آلودگی پاک نگه می دارم ." را به واقعیت نزدیک کنیم .

نظرات

شهرزاد گفت…
موفق باشی عزیزم
مهم این است که هر کاری را هر چند کوچک با عشقی بزرگ انجام دهیم...
عشق بزرگت پایدار...

پست‌های پرطرفدار