هفتاد سال پیش در همچنین روزی....

آلمان در ساعت "4:45 بامداد ۱ سپتامبر، ۱۹۳۹ به لهستان حمله کرد

امروز هفتادمین سالگرد حمله وحشیانه آدولف هیتلر به کشور لهستان است. آغاز جنگ جهانی دوم و کشته شدن نزدیک به پنجاه میلیون نفر با ملیت های مختلف ، انسان های که ادیان مختلف داشتند و آنان که رنگ پوست و چشم شان مورد علاقه هیتلر نبود. آنان که ژرمن نبودند. هیتلر با اندیشه تجاوزگرانه که داشت موجب آن شد .
هیتلر سال ۱۹۳۹ به تاریخدانی به نام کارل بورکهاردت گفت:«هر چه من در نظر دارم برضد روسیه‌است. اگر غرب آن قدر احمق است تا این موضوع را بفهمد، من مجبورم با روس‌ها سازش کنم تا غرب را به صورت نظامی شکست دهم و سپس تجدید قوا کرده و اتحاد شوروی را نابود نمایم.» عملاً غرب در سال ۱۹۴۰ از پای درآمد و هیتلر یک سال بعد علیه شوروی وارد عمل شد.
جنگ در
اروپا پس از خودکشی آدولف هیتلر و تسلیم آلمان نازی در ۸ مه، ۱۹۴۵ پایان یافت، اما در آسیا و اقیانوس آرام تا بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاکی و بعد آن تسلیم ژاپن در ۲ سپتامبر، ۱۹۴۵ ادامه داشت و پیش از آن در تهران چرچیل، روزولت و استالین از ۲۸ نوامبر تا ۱ دسامبر ۱۹۴۳ برای توافق در مورد چهره جهان پس از پایان جنگ جهانی با هم بصورت سری در کنفرانس تهران شرکت کردند.
ملت آلمان هنوز شرمنده همه ملل دنیا هستند. صنعتی ترین کشور دنیا امروز نمی تواند سر بلند کند چرا که برای خود خواهی ابلهانه هیتلر کشور شان نابود شد و میلیون ها نفر برای خواسته بی دلیل و بی اساس تنها یک نفر در گورستان ها برای همیشه جای گرفتند
و
اما هزاران یهودی و همجنسگرا و کمونیست و سوسیالیست در اتاق های گاز خفه شدند و یا در کوره ها سوخته شدند. امروز در خیابان های قرانکفورت که راه می روی ،بر روی زمین پلاک های برنجی کوچکی رامی بینی که تنها یک نام ویک تاریخ بر آن نوشته شده است و آن نام آنان است که به زور از خانه ها بیرون آورده شدند چون ژرمن نبودندو چون با هیتلر هم عقیده نبودند.
الان فاصله خانه تا دانشگاه دوازده عدد پلاک شمردم . تام دوازه نفر را در دفترم نوشتم .آنان هم قربانی خود خواهی هیتلر بودند.
زند باد نام آنان که کشته گان راه اندیشه هستند و به امید آنکه روزی همه انسان ها آزاد در اندیشدن باشند.

نظرات

Unknown گفت…
به نظر من خواندن تاریخ چیز بسیار مفیدی است، بخصوص برای آنها که شیفته قدرتند!
ایده پلاک روی کف پیاده رو هم خیلی ابتکار خوبیه، البته توی ایران عملی نیست چون ممکنه بعضی ها خوششون نیاد و پیاده رو را با بولدوزر زیرو رو کنن!
ولی امان از حافظه تاریخ که نمیشه بعضی چیزها رو ازش پاک کرد.
)-;
تاریخ را باید دانست . برای پیدا کردن راه زندگی .برای شناخت برای اندیشیدن
اما برای اون پلاک ها بگم ما که عامل جنگ جهانی نبودیم .خدا اون روز را نیاره همون هشت سال جنگ کافی برای ما و آیندگان.

پست‌های پرطرفدار