خانم ابتکار : تا غزه است ایران را به فراموشی بسپاریم!!!!!!!



تا غزه است ایران را به فراموشی بسپاریم؟؟

 در پرتال رسمی سازمان قبل از تذکرات جناب دکتر آخانی و تنی چند از اساتید بجای" پارک ملی گلستان" نوشته شده بود" جنگل گلستان"
در حالی که  هنوز مشکل هیلی کوپتربرای امداد در زمان آتش سوزی جنگلها حل نشده است و  خانم جمشیدی باید برای تعیین وقت یک ملاقات بخاطر پارک ملی گلستان روزها باید دوندگی می کرد!!
آن وقت شما ؛خانم ابتکار  دلتون برای غزه می سوزد؟؟؟
شاید باز هم هوس یک جایزه محیط زیستی دروغین را کرده اید ؟؟
راستی یک سوال
چرا دلتان برای سرزمین های نابود شده در طی این سی سال عدم مدیریت محیط زیستی در کشور نمی سوزد ؟؟؟!! شاید بهتر است بگوییم سی سال مدیریت ناسالم و غیر علمی محیط زیست و حیات وحش ایران !

خانم ابتکار ؛ برای اطلاع شما محیط زیست؛ در منطقه خاور نزدیک  بحران دارد ولی  دانشممندان دنیا و منطقه خاور نزدیک روی آن کار می کنند. هزاران مقاله سالانه نوشته میشود شما طرح و نشست می خواهید بگذارید برای کشور خودمان بگذارید .

 کاش بجای دلسوزی برای غزه یک کمی به فکردرختان سوخته در آتش جاده ابلهانه و بی مورد در میان پارک ملی گلستان بودید !
کاش بجای مشکلات حیات وحش غزه ؛‌ یک ککمی هم یاد فریاد درد آلود لاک پشت های پریشان می کردید!
کاش یک کمی به فکر پرندگان مهاجری بودید که هر سالدر مسیر سفرخود از دریاچه ارومیه گذره می کردند وشاید چند سال  دیگر آواره شوند چون به زودی اثری از دریاچه ارومیه نمی ماند
کاش بجای غزه یاد هامون بودید
کاش حالی از زاینده رود می گرفتید
کاش سری به کارون می زدید
کاش یک سری به دریا خزر می زدید
کاش یک کمی بفکر خلیج فارس بودید
کاش از هیرمند و گاو خونی و ارس و اروند می گفتید
کاش از زاگروس و بلوط های بیمارش یاد می کردید
کاش به فکر قلب نشان رفته یوزها ایران بودید
کاش به یاد گوزن های زرد بودید
کاش از درد بی قانونی محیط زیست ایران کمی دل نگران می شدید و دلتون می گرفت
کاش از زخم بر دست های خسته محیط بانان ایران دلتون به درد می آمد
کاش به یاد همه کسانی که در اثر پارازیت های در شهرهای بزرگ ایران سرطان گرفتند و مردند متاثر می شدید
کاش از بنزین ناسالم و هوای آلوده کشور فریاد نگرانی سر می دادید
کاش بجای غزه دوتا قدم درست برای محیط زیست ایران بر می داشتید
کاش بجای غزه یاد ایران بودید
کاش
کاش
کاش
راستی یک سوال دیگر خانم ابتکار شما که همش از نداری و مشکلات مالی سازمان آه و ناله می کنید
ایران اینقدر پول دارد که نشست برای کمک به غزه تشکیل بدهد ؟ مهمان خارجی دعوت کند و شما ژست بگیرید و بعد فلش دوربین خبرنگارها و عکاس ها .. خوب فکری هست !! شاید هم نه ؟ راستی راستی ؛غزه آب ندارد.اینجا برای من یک سوال پیش می آید؛  که آیا ایران آب به قدر کافی دارد؟؟ چون شما نوشته اید :
 عدم دسترسی مردم به آب آشامیدنی و مشکلات مرتبط با آن
راستی خانم ابتکار؛ ذخایر آبی  کشور ایران که شما رییس سازمان محیط زیست آن هستید به قدر کافی است .و همه کشور آب آشامیدنی دارند ؟؟مشکلات تغییرات آب و هوایی خاص غزه است یا کشور ما مبرا از این مشکلات است ؟ البته شما که متخصص هستید که برای رفع مشکل بگویید: که خوب از این شهر بروید و یا آب معدنی بنوشید ؟ 

اما شما می توانید این کار را بکنید ما هرگز ! ما عاشق ایران هستیم و نمی گذاریم که شما ایران را با ندانم کاری به نابودی بکشید.
 و شعار ما این می ماند

نه غزه ؛ نه لبنان ؛ جانم فدای ایران




پی نوشت : استناد به نوشته خانم ابتکار در پروتال سازمان :




  • تاریخ: 1393/5/26 يكشنبه-07:30

  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با ارسال نامه ای به دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار اقدام فوری برای کاهش اثرات انسانی ناشی از بحران محیط زیستی غزه شد.
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت  محیط زیست (پام)، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این نامه که یکشنبه 19 مرداد ماه ارسال شده است، با اشاره به شرایط بسیار سخت مردم غزه ناشی از اعمال خشونت علیه آن ها، بحران انسانی و نسل کشی فلسطینیان، همچنین یادآوری تعهد سازمان ملل متحد برای حفاظت از "صلح و امنیت بشری" ، از بانکی مون خواست با اقدام فوری مانع افزایش اثرات انسانی ناشی از بحران محیط زیستی در غزه شود.
    ابتکار با تأکید بر این موضوع که به دلیل محاصره و تحریم ها علیه نوار غزه، ارسال کمک های بشردوستانه به مردم غزه تنها از طریق آژانس های خاص سازمان ملل امکان پذیر است، تصریح کرد: در حال حاضر تنها سازمان ملل می تواند تا حدودی از بروز فجایع بزرگتر جلوگیری کند.
    معاون رئیس جمهور با مرور برخی از خبرهای ارسالی از غزه، همچون آسیب به خدمات بهداشت اولیه در غزه، عدم دسترسی مردم به آب آشامیدنی و مشکلات مرتبط با آن در سیستم تصفیه آب،  تخریب سیستم تصفیه فاضلاب، انتشار پسماندهای شهری و بیمارستانی در سطح شهر، خاطرنشان ساخت: بحران محیط زیستی که در غزه در شرف وقوع است، عواقب انسانی ناگواری را در پی خواهد داشت.
    رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تأکید بر ضرورت اقدام فوری سازمان ملل متحد در فراخوانی نهادهای مرتبط همانند برنامه محیط زیست ملل متحد UNEP و کشورهای عضو مجمع محیط زیست سازمان ملل UNEA برای رسیدگی به وضعیت بحرانی و اضطراری محیط زیست غزه، اظهار داشت: بی شک شکست محاصره ضد بشری غزه به منظور جلوگیری از فاجعه انسانی، اقدامی ضروری و فوری است.
    ابتکار ضمن اعلام آمادگی ج.ا.ایران نسبت به میزبانی نشست فوری در تهران برای حل معضلات محیط زیست غزه و اقدام فوری در این منطقه، پیشنهاد داد: سازمان ملل متحد نشست اختصاصی را با حضور روسای دولت ها و وزیران به منظور بررسی کمک فوری به  محیط زیست غزه در حاشیه اجلاس تغییرات آب و هوا و یا نشست آتی شصت و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ماه آتی با هدف "رفع اضطراری معضلات محیط زیستی غزه" برنامه ریزی و برگزار نماید. 

    نظرات

    پست‌های پرطرفدار