رفتن مرتضی پاشایی و شاید یک آغاز

این روزها ماه نوامبر را دوست ندارم
این روزهای ماه نوامبر یاد آور رفتن پسر عموی عزیزم شهداد است ویاد آور یکی از دردناک ترین تنهایی من در غربت و رفتن خاله عزیزم نسرین .
این روزهای خاکستری نوامبر بود که در غربت  فهمیدم تنها بودن در غربت یعنی چی؟ اصلن معنای غربت چیست ؟
نسرین خیلی سریع رفت . از اولین تا آخرین روز سه ماه طول کشید . در مدرن ترین کشور دنیا رفت و پزشکان گفتند هیچ کاری نمی توانند برای این درد بکنند . کلمه «هیچ» برای ما خیلی سنگین بود و کلمه «سرطان» سنگین تر بود  . نسرین  برای دردی رفت٫ که این روزها واقعن در کشور ما  این درد مانند سونامی شده است . به جان بسیاری افتاده است .

اما این  دو سه روز اخیر٫ خبر و فیلم ها روی صفحه های اجتماعی آمد به یاد رفتن یک خواننده پاب ایران به نام مرتضی پاشایی و صداها هزار نفر که به یاد او شمع به دست گرفتند و اشک ریختند و آهنگی از او را زمزمه کردند . بدرقه او را تا به خانه ابدیش را با یک زیبایی به نمایش گذاشتند .
ای کاش و ای کاش بشود که ما یک آغازی را با این رفتن رقم بزنیم
یک حرکت ملی برای یک تحول محیط زیستی
می دانید چقدر از مبتلایان به سرطان در کشور داریم
می دانید چقدر کودک در کشور مبتلا به سرطان هستند
کسی به فکر ما نیست
بیایید با هم و دست در دست هم به مبارزه با این درد برویم
ما نمی توانیم سرطان را ریشه کن کنیم . اما می توانیم میزان آن را کاهش دهیم . اجازه بدهیم افراد کمتری به آن مبتلا شوند
به آسمان امروز تهران نگاه کنید . به آسمان اصفهان نگاه کنید . به آب جاری در کارون نگاه کنیم . به دریای خزر نگاه کنیم . نگاهی به میان جنگل های سبز گیلان و مازندران بی اندازید .
به ساختمانهای سر به فلک کشیده بی اندازیم .
و فکر کنیم آیا می شود کاری کرد؟
و فکر کنیم من به عنوان یک فرد کاری میتوانم بکنم ؟
و فکر کنیم آیا یک دست صدا دارد؟
و....
در جواب بگویم من یک نفر هستم . به خودمان بگوییم حتمن صدهها هزار نفر مانند من هستند که قدم بردارند . قلبشان مانند من برای فردای و آیندگان این کشور بتپد . در جواب بگوییم حتمن کاری می توانم بکنم
باور کنید که باید فقط «نه» بگوییم به
به آلودگی هوا و یک هوای سربی
به مواد آلوده به مواد سرطان زا
به آلودگی ها محیط زیستی که یکی از دلایل سرطان
با هم ٫ کنار هم ٫ دست در دست هم ٫ با آواز ٫ با آرامش
باید «سعی » کنیم
و
منتظر نباشیم کسی به ما فرهنگ را یاد بدهد .
منتظر نباشیم که کسی برای ما کاری کند .
منتظر نباشیم که دیگری برای ما کاری کند.
باید ما برای دیگری کار انجام دهیم
یک روز خودمان را فدای دیگری کنیم .
کاش فکر کنیم برای کاری ساده ای مانند خرید نان ِ پیاده برویم و ماشین شخصی نیاز نداریم . آسمان را نگاه کنیم و فکر کنیم اگر آبی باشد چقدر زیباتر است و تصمیم بگیریم
فکر کنیم هر روز چگونه می توانید زباله کمتر تولید کنیم ؟
فکر کنیم
و
عمل کنیم .
شاید برای همسایه ها عجیب باشد
شاید شیک نباشد
شاید مدرن نباشد
اما
بار دیگر برای اشک ریختن و رفتن خواننده محبوب دور هم جمع نمی شویم .
بار دیگر برای کنسرت خواننده محبوب جمع می شویم
برای شادی روح مرتضی پاشایی و هزاران  رفته به درد سرطان ٫ قدمی برای محیط زیست برداریم

محیط زیست یعنی سلامتی
محیط زیست یعنی زندگی
محیط زیست یعنی بودن

مرتضی پاشایی و آهنگ زیبایی که زمزمه این روزهای این کشورمان را آغازی کنیم برای آیندگان کشور کنیم

این جاده را یک طرفه را که او گفته است را بیایید خوب بسازیمش
بگذارید عاشق هم وطن های عزیزمان شویم
بگذارید میهن را بسازیم
بگذارید با هم یک قدم برداریم
او از درد سرطان رفت
از دردی که عوامل دست ساز بشر عاملش شد
شاید من و شما هم عاملش باشیم
پس این جاده یک طرفه برای ساخت کشورمان را خوب بسازیم


----------------------------------
باز دوباره با نگاهت

این دل من زیرو رو شد

باز سر کلاس قلبم درس عاشقی شروع شد


دل دوباره زیرو رو شد

با تموم سادگی تو حرفتو داری میگی تو

میگی عاشقت میمیونم

میگم عشق آخری تو

حرفتو داری میگی تو


میدونی حالم این روزا بدتر از همست

آخه هرکی رسید دل ساده ی من رو شکست

قول بده که تو از پیشم نری

واسه من دیگه عاشقی جاده ی یک طرفست

میمیرم بری آخرین دفعست

پرواز تو قفس شدم بی نفس شدم

دیگه تنها شدم توی دنیا بدون خودم

راستشو بگو این یه بازیه

نکنه همه حرفای تو مثه حرف همه

صحنه سازیه این یه بازیه

♫♫♫

بی هوا نوازشم کن اشک و غصه هامو کم کن

با نگاه بی قرارت باز دوباره عاشقم کن

اشک و غصه هامو کم کن

دل من بهونه داره حرف عاشقونه داره

راه دیگه ای نداره غیر از اینکه باز دوباره

سر رو شونه هات بزاره

نظرات

پست‌های پرطرفدار