زن و تکنولوژی



بعضی وقت ها آدم بد شانسی می آورد، این بستگی به دوره و زمونه هم داره. من این اواخر از نظر وسائل الکتریکی در دور بد شانسی هستم و البته شاید بهتر باشد که بگم از نظر وسائل ارتباط جمعی دچار مشکلات متعدد شدم وقتی یکی درست هست ، ختما دیگری دچار مشکل قلبی می باشد. تا دو سه روز پیش اینترنت بلاد خارجه دچار سرماخوردگی خوکی بود و از دیشب تا حالا دیگه تلفن ندارم . وای از زمانی که به برادر و دوست میگی ، بعد با صدای کاملا جدی بهت طعنه می زنند: " زن و تکنولوژی با هم هیچ سنخیتی ندارند." تازه در ادامه یک جمله معترضه می آیند که، قانون اساسی ایران بسیار محکم است که زنان اجازه ریاست جمهوری ندارد، چون صنعت ایران را به نابودی می کشیدند.

خوب یک روز به این دنیای کوچک مرد سالار ایران باید گفت برابری سخن غیر قابل درکی نیست! دیروز روی یکی از پلاکاردهای انتخاباتی گروه های سیاسی آلمان یک نکته را دیدم که می گفت:" حقوق زنان در آلمان به کمتر از مقدار یک چهارم از حقوق مرد ها کمتر است. این یک چهارم در آلمان می تواند به مقدار اجاره یک خانه به حساب آورد. در ایران تا آنجا که من اطلاع دارم از این معضل (گوش شیطون کر!) زنان راحت هستند ولی یک معضل دیگر وجود دارد که زنان را به دلیل عدم اعتقاد به توانایی ها به راحتی استخدام نمی کنند. راست و صداقت را بگم؛ بقول دهخدا هر کجا روی آسمان به یک رنگ است. نمی دونم این ضرب المثل را که گفته ولی در این مورد که به خوبی صدق می کنند.

پی نوشت :کاش یک کاندیدا زن بود، به او آن روز رنگ آبی می دادیم، به امید آسمان آبی بر فراز مام وطن.

نظرات

پست‌های پرطرفدار